nomoremrbig.blogg.se

Om att hitta en bra man att kunna bli kär i. Om att hitta sig själv. Om att stärka sig själv. Om att låta sig älskas och att kunna älska.

Vem är mr Big?

Publicerad 2014-03-26 11:20:00 i Allmänt,

Jag avslutade en relation i höstas. Ett tredje krossat hjärta på mitt samvete. Den tredje relationen jag avslutade där killen verkligen visat att han vill vara med mig, men jag ville inte vara med honom. Hela mitt inre skrek åt mig att jag måste komma ur det.
 
Under perioden med mitt ex trodde jag verkligen att jag hade utvecklats. Han var så snäll och förstående när jag har hade svårt att prata om känslor, han dömde mig aldrig. Jag lärde mig efter hand att det inte var så farligt, han blev inte arg (som jag av någon anledning trodde att han skulle bli) när jag berättade något. Han gav mig massa närhet och lärde mig att kramas på riktigt. Men jag störde mig alltid på honom. Han irriterade mig så jävla mycket. Av ingen särskild anledning, egentligen.
 
 Några månader efter att det tog slut dök en lång, mörk stilig man upp. Och ja, he had med at Hello. Allt var fantastisk till en början. Han verkade helt perfekt och jag kände att han kan nog vara Han. Efter några veckor börjar han ta avstånd, från att alltid höra av sig till att bara höra av sig på helgerna, gärna efter kl 02.
Jag har tagit avstånd från honom och sagt åt honom att jag inte accepterar detta, men han kommer alltid tillbaka. Jag försöker vara stark och säga nej, vilket jag oftast klarar. Men ibland är jag svag och trillar dit. "Bara en gång till".... Hans dragningskraft är fortfarande alldeles för stark.
 
Jag inser hur typiskt detta är, tittade SATC igår och uppenbarligen har det gjorts en hel serie om detta fenomen.
 
Jag har läst på mycket om anknytningsproblem och jag trodde verkligen inte att jag skulle kunna falla tillbaka till detta beteende igen. I min hjärna har jag koll och jag vet mitt mönster. Jag  trodde att jag visste mitt värde och att jag aldrig skulle falla för en sådan man igen. Men mitt undermedvetna och mina bortpressade känslor hänger inte med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela